نمونه گیری آزمایش در منزل

نمونه گیری آزمایش در منزل

تعداد افرادی که برای آزمایش به آزمایشگاه ها می روند در پی همه گیری  بیماری کرونا کاهش یافته است. در نتیجه، بیماران بیشتری برای نمونه گیری آزمایش در منزل اقدام می گیرند. بسیاری از  بیماران آزمایش های معمول و مراقبت های پزشکی را به منظور به حداقل رساندن شیوع ویروس کرونا به تعویق می اندازند. برخی آزمایشگاه ها تا 40 درصد از کاهش جلسات فلبوتومی و حجم آزمایش خون خبر می دهند.

نمونه گیری آزمایش در منزل
نمونه گیری آزمایش در منزل

این تغییرات باعث شده است که موسسات بهداشتی شیوه ها و فناوری های جدیدی را اتخاذ کنند که به بیماران این امکان را می دهد تا با خیال آسوده برای نمونه گیری آزمایش در منزل تصمیم بگیرند.

این انگیزه برای تعامل با بیماران و شرکت کنندگان در کارآزمایی های بالینی در حالی که آن ها در خانه ایمن هستند، تقاضا برای نمونه گیری آزمایش در منزل را افزایش داده است. 

مزایای نمونه گیری آزمایش در منزل

این 4 مزیت توضیح می دهد که چرا نمونه گیری آزمایش در منزل یک گزینه محبوب است در دوران همه گیری کرونا است.

1.دسترسی

با جمع آوری خون از راه دور، بیمارانی که دور از مراکز زندگی می کنند مجبور نیستند برای گرفتن خون به مراکز درمانی سفر کنند. فناوری های Telehealth، مانند مانیتورهای بی سیم قلب و دستگاه های از راه دور ، پزشکان را قادر می سازد تا از راه دور نظارت بر بیمار را انجام دهند و آزمایش خون را که بر روی نمونه های جمع آوری شده از بیماران انجام می شود، سفارش دهند.

2.راحتی

بیماران می توانند با نمونه گیری آزمایش در منزل نمونه های دقیق خون را در خانه جمع آوری کرده و تعداد ویزیت های مورد نیاز برای پیگیری مراقبت های بهداشتی مانند نظارت بر داروهای درمانی را به حداقل برسانند.

حتی پس از همه گیری، آزمایشات بالینی بخش مهمی از تحقیقات خواهند بود. نمونه گیری آزمایش در منزل راهی مناسب برای جمع آوری نمونه از داوطلبان آزمایشی است که نمی توانند به دلیل شرایط خاص این دوران به مرکز آزمایش مراجعه کنند.

نمونه گیری آزمایش در منزل
نمونه گیری آزمایش در منزل

3. ایمنی

جمع آوری خون از راه دور ایمنی را برای بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی افزایش می دهد. بیماران نیازی به مراجعه به کلینیک برای جمع آوری یا آزمایش خون ندارند. در عوض، کیت های مخصوص برای بیمار برای جمع آوری خون ارسال می شود. بیماران نمونه های خود را در پاکت ارائه شده برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می کنند.

روش جمع آوری خون بیمار محور به سرعت جایگزین خونگیری های سنتی می شود. تعداد کمی از سازمان های مراقبت های بهداشتی هنوز فلبوتومیست ها را به خانه بیماران می فرستند تا در مواقع لزوم خدمات آزمایشگاهی سیار را ارائه دهند؛ اما این عمل خطرات ایمنی را به همراه دارد. برخی شرکت ها کیت های جمع آوری خون ساده در خانه را با دستگاه میکرو نمونه برداری ارائه می دهند تا به کاهش خطر مواجهه با بیماران و کارکنان بهداشت کمک کند.

4.بازدهی بهتر آزمایشگاه ها

با اجتناب از بیمارانی که از خون گیری شخصی و آزمایشات آزمایشگاهی خودداری می کنند . بسیاری از مطب های پزشکان، کلینیک ها و آزمایشگاه ها مجبور شده اند کارکنان خود را به ساعات پاره وقت منتقل کرده یا کارمندان خود را اخراج کرده، حقوق ها را کاهش دهند. همه گیری ویروس کرونا بر حیات بسیاری از سازمان های مراقبت های بهداشتی که نمی توانند به سرعت خود را با سلامت از راه دور و فناوری هایی که از آن حمایت می کنند وفق دهند، تأثیر منفی می گذارد.

هنگامی که کلینیک ها، آزمایشگاه ها و سایر سازمان های مراقبت های بهداشتی می توانند به گزینه های نمونه گیری آزمایش در منزل و آزمایش خون از راه دور منتقل شوند، نیازی به انجام چنین اقدامات شدید تجاری ندارند. آزمایشگاه هایی که از روش نمونه گیری آزمایش در منزل استفاده می کنند هنوز به آزمایشگاه ها و پرسنلی نیاز دارند که بتوانند نمونه های نمونه از راه دور را پردازش کنند. 

5. سهولت

انجام نمونه گیری آزمایشگاهی که می تواند در خانه انجام شود، نیازی به مراجعه بیمار به آزمایشگاه برای انجام این آزمایش ها ندارد؛ زیرا او می تواند به سادگی در داخل خانه بنشیند و کیت معاینه یا خدمات افراد متخصص برای نمونه برداری را دریافت کند.

هنگام عضویت در آزمایشگاه مورد نظر نتایج آزمایشات آزمایشگاهی مستقیما ارسال می شود؛ بدون این که بیمار نیاز باشد بارها و بارها به آزمایشگاه مراجعه کند تا نتایج را به دست آورد. 

6. سرعت

هنگام انجام معاینه در خانه، بیمار نیازی به منتظر ماندن نوبت خود در آزمایشگاه های پزشکی ندارد، بلکه می تواند به سادگی در داخل خانه بنشیند تا معاینه را در یک تاریخ مشخص انجام دهد. 

7. حفاظت از بیماری

آزمایشگاه های پزشکی ممكن است مملو از اپیدمی ها و بیماری های ناشی از مراجعه افراد برای معاینه باشد، به طوری كه این امر به ویژه در زمان شیوع همه گیر ویروس كرونا قابل مشاهده است.

انجام آزمایشات آزمایشگاهی از خانه به افرادی که مایل به انجام معاینه هستند در برابر ابتلا به بیماری های مختلف کمک می کند. 

آیا انجام نمونه گیری آزمایش در منزل امکان پذیر است؟

نمونه گیری آزمایش در محل
نمونه گیری در محل

فناوری همچنان در حال توسعه مداوم است و بخش های مختلفی را شامل می شود که مهم ترین آن ها بخش های بهداشتی هستند؛ به طوری که در حال حاضر امکان ارائه خدمات بهداشتی از راه دور و بدون نیاز به خروج بیماران از خانه وجود دارد. اما آیا می توان نمونه گیری آزمایش در منزل را انجام داد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم.

آزمایشات آزمایشگاهی در خانه: آیا امکان پذیر است؟

اصل تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی در خانه برای اولین بار در دوره 1970 اتفاق افتاد؛ به طوری که آزمایش تشخیص بارداری اولین معاینه ای بود که در آن دوره در خانه انجام شد. 

فناوری در حال حاضر توسعه یافته است که شامل بسیاری از آزمایشات خانگی، مانند: آزمایش فشار خون، آزمایش HIV ، سرطان روده بزرگ، هپاتیت C، معاینه بینایی و عفونت های دستگاه ادراری است. 

چگونه می توان تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی را در خانه انجام داد؟

روش های بسیاری برای انجام آزمایش های خانگی وجود دارد که این روش ها به شرح زیر است:

  1. وجود کیت معاینه خانگی حاوی دستورالعمل های لازم برای معاینه که بیمار از آن برای گرفتن نمونه مشخص شده در دستورالعمل معاینه استفاده می کند تا نتیجه ای را که در مدت زمان مشخص ظاهر می شود به دست آورد یا ممکن است بیمار نیاز به ارسال داشته باشد. این نمونه برای آزمایش به آزمایشگاه می رود.
  2. روش دوم بستگی به این دارد که افرادی که در کادر درمانی مشغول به کار هستند. برای گرفتن نمونه و انجام آزمایشات به خانه بیمار بیایند تا نتایج این آزمایشات در مدت زمان مشخص به دست آید. ممکن است لازم باشد نمونه ها به آزمایشگاه به منظور انجام معاینه و به دست آوردن نتایج برده شوند.

امروزه می توان نمونه گیری های آزمایشگاهی را به راحتی در خانه انجام داد؛ به طوری که نتایج این آزمایشات را می توان به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه به آزمایشگاه به دست آورد.

نمونه گیری آزمایش در منزل

سخن آخر

توسعه تکنولوژیکی شامل خدمات ارائه شده توسط آزمایشگاه های پزشکی است؛ به طوری که می توان نمونه گیری آزمایش در منزل را به گونه ای انجام داد که مراجعه مکرر بیمار را برای نمونه گیری آزمایشگاهی راحت کند. ضمن اینکه این اقدام افراد را دوران همه گیری ایپدمی کرونا از این بیماری دور نگه می دارد.

نمونه گیری خون در منزل یا محل کار شما توسط آزمایشگاه سروش

برای هماهنگی جهت آزمایش و خونگیری در منزل میتوانید با شماره 09122063934 تماس گرفته تا همکاران ما جهت انجام خدمات در محل حاضر شوند. یا میتوانید با شماره های آزمایشگاه سروش تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *