تاثیر امیکرون بر کودکان

تاثیر امیکرون بر کودکان چیست

آیا می دانید تاثیر امیکرون بر کودکان چیست؟ در حالی که عفونت‌های کووید-19 معمولا در کودکان و نوزادان خفیف‌تر است، شیوع امیکرون به رکورد تعداد موارد کودکان و بستری شدن در بیمارستان کمک کرد.

 از آنجایی که امیکرون اکنون به عنوان نسخه پیشرو کرونا در ایران تایید شده است، طبیعی است که والدین نگران این باشند که این نوع چگونه بر فرزندان کوچک تاثیر می گذارد. برای هر کودکی که علائم سرماخوردگی دارد، والدین معمولا می پرسند آیا فرزندشان COVID-19 دارد یا خیر. در حالی که برخی از علائم COVID-19 شبیه سرماخوردگی به نظر می رسد، خوشبختانه، راه هایی برای آزمایش و تمایز بین این دو وجود دارد.

امیکرون و کودکان

تاثیر امیکرون

از زمان گسترش امیکرون متخصصان گسترش زیرشاخه‌های آن – سویه‌های کمی متفاوت اما مرتبط در خانواده امیکرون را تحت نظر دارند.

در دسامبر، ژانویه و فوریه، نوع BA.1 اکثر موارد کشور را تشکیل می داد. اما اکنون یک نوع فرعی دیگر به نام BA.2 مسئول اکثر موارد COVID-19 است. برخی از مطالعات نشان می دهد که BA.2 بیشتر از BA.1 قابل انتقال است، اما تفاوت بین آن ها کمتر از تفاوت بین  نوع دلتا  و BA است.

کارشناسان انتظار دارند ویروس ها تکامل پیدا کنند و انواع جدیدی ظهور کنند. کاهش شیوع COVID-19 می تواند به کند کردن این روند کمک کند. در حال حاضر، توصیه یکسان است: خود و کودکان بزرگ‌تر را در برابر کووید-19 واکسینه کنید (5 سال به بالا VH واکسینه کنید). ماسک های مناسب – برای افراد بالای 2 سال – همچنین در برابر همه انواع محافظت می کنند.

تاثیر امیکرون بر کودکان چیست؟

تاکنون، بیشتر آنچه در مورد امیکرون می دانیم از داده های بزرگسالان بیمار به دست آمده است. کلی فرادین، پزشک متخصص اطفال و نویسنده کتاب والدین در یک بیماری همه گیر: چگونه به خانواده خود به خاطر کووید کمک کنیم ، می گوید: «[داده ها] نشان می دهد که امیکرون شدت کمتری نسبت به دلتا دارد، اما هنوز بیشتر از یک سرماخوردگی برای بزرگسالان واکسینه نشده است.»

تاثیر امیکرون بر کودکان و علائم آن شبیه به سایر انواع کووید-19 است. اریک بال، پزشک متخصص اطفال در بیمارستان ماموریت پراویدنس در اورنج کانتی، کالیفرنیا و رئیس سابق آکادمی اطفال آمریکا، می‌گوید: «امیکرون بیشتر به راه‌های هوایی فوقانی حمله می‌کند تا راه‌های هوایی تحتانی». ما کودکان زیادی را می بینیم که با گلودرد بسیار بد، سرفه، احتقان بینی و تب مراجعه می کنند.

دکتر بال می گوید در برخی موارد، تاثیر امیکرون بر کودکان شبیه علائم سرماخوردگی است، اما می افزاید که علائم کرونا معمولا شدیدتر از گرفتگی، آبریزش بینی، سرفه و گلودرد معمولی است. دکتر بال می‌گوید: «ما به دلیل عفونت کووید-۱۹ شاهد تب شدید و مشکل در تنفس هستیم. ما همچنان شاهد بسیاری از کودکان بدون علامت هستیم که تست امیکرون آن ها مثبت است.من ندیده ام که کودکان با Omicron بیشتر از انواع قبلی بیمار شوند.»

دکتر بال می افزاید: «بسیاری از بیماران کووید-19 کودکان علائمی شبیه کروپ دارند. آن ها تورم راه هوایی بالایی دارند که تنفس را دشوار می کند. برخی از این کودکان باید به بیمارستان بروند یا داروهای خاصی دریافت کنند تا بتوانند راحت‌تر نفس بکشند.» بیماران امیکرون اطفال دکتر فرادین بیشتر با گلودرد، سرفه کراپی (طبیعت پارس کردن) و سردرد مراجعه می‌کنند.

علائم امیکرون در کودکان

پیشگیری از تاثیر امیکرون بر کودکان

دکتر فرادین برای پیشگیری از تاثیر امیکرون بر کودکان والدین را تشویق می کند که زودتر آزمایش کنند و اغلب موارد را زود تشخیص دهند و از مواجهه با آن در جامعه جلوگیری کنند. او اضافه می کند که هر چه زودتر کووید-19 را تشخیص دهید، کودک شما زودتر می تواند به مدرسه یا مهدکودک بازگردد؛ زیرا دوره قرنطینه با مثبت شدن آزمایش شروع می شود.

دکتر فرادین می گوید واکسن کووید-19 محافظت قوی در برابر بستری شدن در بیمارستان و موارد شدید عفونت ایجاد می کند. او توضیح می‌دهد: «ما داده‌هایی داریم که نشان می‌دهد واکسیناسیون خطر عوارض COVID-19 مانند MIS-C را کاهش می‌دهد و این احتمال وجود دارد که واکسیناسیون خطر ابتلا به کووید طولانی مدت و احتمال بیماری‌های خودایمنی محرک COVID-19 مانند دیابت نوع 1 را کاهش دهد».

اگرچه واکسیناسیون کووید-19 برای کودکان زیر 5 سال تایید نشده است، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به حفظ امنیت فرزندان شما کمک کند.

 او می گوید: «من والدین را تشویق می کنم تا اقدامات احتیاطی منطقی را برای محافظت از فرزندان خود انجام دهند: پیروی از دستورالعمل های قرنطینه، آزمایش، ماسک زدن و واکسیناسیون. اما سپس سعی کنید آرام باشید و به یاد داشته باشید که بهترین کار را انجام داده اید.» با توجه به مسری بودن امیکرون ممکن است فرزند شما همچنان بیمار شود، اما این احتمال وجود دارد که تاثیر امیکرون بر کودکان کاهش یابد.

بهترین راه برای شکست این نوع، پیشگیری از طریق واکسیناسیون، استفاده از ماسک و ایزوله کردن و قرنطینه افراد بیمار و در معرض است.

نمونه گیری و تست کرونا در منزل یا محل کار شما توسط آزمایشگاه سروش

حضور بر بالین بیمار در خانه و انجام نمونه گیری در منزل از خدمات آزمایشگاه سروش در روزها ی شیوع کرونا است . مراقبت در منزل همراه با خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی سروش در روزهای شیوع کرونا در کشور، در کنار شهروندان خواهد بود . در این روزها که رفت و آمد موجب شیوع ویروس کرونا خواهد شد، انجام خدمات نمونه گیری را در منزل و به صورت رایگان انجام خواهد داد .

شماره تماس جهت انجام آزمایش در منزل:

09122063934

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *